forum.globcom.net Форуми forum.globcom.net
ФОРУМ
 
 AlbumAlbum Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи  AlbumAlbum   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Тунинг елементи

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    forum.globcom.net Форуми -> Да говорим за коли
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Djano
Не е лесно !
Не е лесно !


Регистриран на: 16 Сеп 2004
Мнения: 2312
Общо думи: 13,855

МнениеПуснато на: Вто Фев 22, 2005 5:36 pm    Заглавие: Тунинг елементи Отговорете с цитат

Обтекатели
Спойлери

Поставянето на обтекатели по каросерията на един автомобил може да даде само положителен ефект.Това означава, че ще се подобри преминаването на въздушния поток около каросерията на автомобила, която има доста ръбове. Увеличения радиус на закръгление към дадения ръб от обтекаталя намалява вихрите. Това като цяло намалявя общото въздушно съпротивление на автомобила от 1-25%, при това се намалява разхода на гориво до 15%, динамиката на автомобила се подобрява до 5%, максималната скорост се повишава до 7%.

Обтекатели се поставят:

-под предната престилка
-на предните стъкла
-над задното стъко за автомобили с ъгъл на наклона на стъклото над 21' , комби и седан.
или на местата където имаме зони с резки преходи и високо челно съпротивление.

Пример:
За японски мотоциклет с и без обтекатели. След демонтиране на обтекателя са регистрирани следните поромени-увеличаване на разхода на гориво с 10%, намаляване на макс. скорост с 12%, влошаване на ускорението с 5%. От казаното до тук става ясно, че вграждането на обтекатели има само положителен ефект и не е толкова скъпо, обикновено се изработват от плециглас и стъклопластика. У нас са известни някои фирми със своите спойлери. А и на последък се забелязва, че предимно автомобилите нов внос втора употреба са със спойлери. За разлика от обтекателите, спойлерите се поставят на места където има зони на завихряне. Това са:
- заден капак (ъгъл на капака на багажника)
- над задното стъкло (ъгъл на тавана и задното стъкло)
Останалата част от спойлерите може да се разглежда като оптичен тунинг. Раздувки на калниците при поставяне на по широки колела,
декоративни лайсни, прагове и др.
При правилно поставяне може да се намали завихрането след автомобила до 15%, което да намали разхода на гориво до 5%, да се повиши макс. скорост до 3% и ускорение с 1%.
Изработват се предимно от гума, пластмаса.













Антикрила
Аеродинамични отвори, канали, прорези и въздухозаборници

Тези елементи се вграждат предимно на спортни и състезателни автомобили, които се движат с високи средни скорости.Трябва да се прави разлика между крило, спойлер и антикрило.Крилата се ползват при летателните апарати,за спойлерите вече стана въпрос,а антикрилата в спортните и състезателните автомобили.
Антикрилата се поставят под ъгъл максимално до 15'(наречен ъгъл на атака).Те създават притискаща сила на автомобила към настилката, той става по стабилен в завой т.е. повишава неговата курсова устойчивост. Тази
стойност може да се повиши с около 30%, за разлика от обтекателите и спойлерите, антикрилата повишават въздушното съпротивление което е функция на скороста и може да достигне до 40% над 300км/ч. Това способства за по-добро спиране от високи към по-ниски скорости. Повишеното съпротивление от антикрилата изисква да се поставят двигатели с висока литрова мощност - над 200к.с. на 1л. Антикрила се поставят отпред под бронята и отзад над задния капак, срещат се рядко и централно разположени крила. Изработват се от леки материали като пластмаса, алумининий и стъклопластика.

И накрая нещо като като обобщение: на обикновените автомобили може да се вграждат обтекатели и спойлери,които ако са правилно разположени ще подобрят динамиката на автомобила и ще намалят разхода на гориво. За антикрилата е целесъобразно да се вграждат само на спортни и състезателни автомобили движещи се на писти с затворен кръг където се изисква висока средна скорост при преминаване между завоите. При високо-скоростните спортни и състезателни автомобили има специално изработени аеродинамични отвори. Ако погледнем един такъв автомобил отпред ще забележем специално изработени отвори на предната броня през които по специални канали преминава част от въздушния поток за обдухване на спирачните дискове които работят на висок температурен режим,като аналогично е и за задните спирачки. На предния капак при някои модели пък има следните отвори:
-отвор за преминаване на въздух за обдухване на изпускателните тръби, този вход може да бъде оформен и като въздухозаборник

-отвори за охлаждане на двигателя -изработват се на предния капак и предните калници(странични прорези тип акула), за подобряване на охлаждането на двигателя(за предно разположен двигател), и на задния капак и калници за задно разположен двигател.















Аеродинамично полиране
Плосък под

Опитно е установено, че нанасянето на специална паста и полировка на купето на автомобила(капаци, калници, врати, спойлери и др.) би намалило до 0,2-2% триенето на въздуха с купето. Полирането се осъществява с въртящо се киче от полирпасти на восъчна основа. Освен това автомобила добива завиден блясък. Установено е, че ако се поставят плоскости под пода на автомобила т.е. да се намали завихрянето под пода от ауспусните тръби , арматура и греди на купето може да се намали въздушното съпротивление с около 5%! От което автомобила може да стане по обтекаем и икономичен.
_________________
Astra модератор! Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
[ IP : Logged ]
CkoT
Dangerous Mindz
Dangerous Mindz


Регистриран на: 18 Окт 2004
Мнения: 2500
Общо думи: 22,980
Местожителство: on debian

МнениеПуснато на: Вто Фев 22, 2005 6:16 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

след всичко това което го изписа остава и да ми тунинговаш някой колица и след тва да сложиш снимка Wink
_________________
You can never get enough of what you don't need to make you happy.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение AIM Адрес Yahoo Messenger MSN Messenger Skype Name
[ IP : Logged ]
adrenaLIne
Не е лесно !
Не е лесно !


Регистриран на: 21 Ное 2004
Мнения: 1120
Общо думи: 10,778
Местожителство: maaaRRRRs

МнениеПуснато на: Вто Фев 22, 2005 6:22 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

хахаххах да няма да е лошо Razz
_________________
N DEY SAY
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
[ IP : Logged ]
Divak
Не е лесно !
Не е лесно !


Регистриран на: 25 Фев 2004
Мнения: 560
Общо думи: 0
Местожителство: Габрово

МнениеПуснато на: Вто Фев 22, 2005 7:30 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Браво
_________________
2 fast 2 furious 4 you
http://www.data-bg.net/index.php?action=voteuser&id=399 Един глас никога не е излишен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
[ IP : Logged ]
GTI
Не е лесно !
Не е лесно !


Регистриран на: 11 Дек 2004
Мнения: 179
Общо думи: 0
Местожителство: Gabrovo

МнениеПуснато на: Вто Фев 22, 2005 10:18 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Я ми кажете и вие, ако сложа на моя Golf III хечбек отзад над стъклото от онези пластмасовите спойлерчета ще има ли ефект или ще е само за гъзарията.
_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
[ IP : Logged ]
Divak
Не е лесно !
Не е лесно !


Регистриран на: 25 Фев 2004
Мнения: 560
Общо думи: 0
Местожителство: Габрово

МнениеПуснато на: Вто Фев 22, 2005 10:20 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

да ама колкото е по-голяма скороста толкова е по-голям ефекта
_________________
2 fast 2 furious 4 you
http://www.data-bg.net/index.php?action=voteuser&id=399 Един глас никога не е излишен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
[ IP : Logged ]
Djano
Не е лесно !
Не е лесно !


Регистриран на: 16 Сеп 2004
Мнения: 2312
Общо думи: 13,855

МнениеПуснато на: Вто Фев 22, 2005 10:21 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

GTI написа:
Я ми кажете и вие, ако сложа на моя Golf III хечбек отзад над стъклото от онези пластмасовите спойлерчета ще има ли ефект или ще е само за гъзарията.

горе пише точно за това
_________________
Astra модератор! Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
[ IP : Logged ]
GTI
Не е лесно !
Не е лесно !


Регистриран на: 11 Дек 2004
Мнения: 179
Общо думи: 0
Местожителство: Gabrovo

МнениеПуснато на: Вто Фев 22, 2005 10:28 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Аз знам че пише, ама го прочетох отгоре-отгоре, пък и то на практика не се получава както на теория
_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
[ IP : Logged ]
STEEV
Не е лесно !
Не е лесно !


Регистриран на: 22 Мар 2004
Мнения: 65
Общо думи: 156
Местожителство: Gabrovo

МнениеПуснато на: Сря Фев 23, 2005 6:55 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Djano


Ne sum suglasen s njkoi neshta!!!!!

1.-Spoilera na zadnij kapak /bagajnika/ se naricha ANTIKRILO (ot de mu idva imeto shte otgatne vseki) i njkak si e stranno edna i sushta chast da se predstavj kato 2 razlichni.
2.-Ako si slojish razduvki na kalnicite koito imat vuzdushno saprotivlenie ravno na 0 /na NULA/ togava sum suglasen,inache fakta che shte si napravish kolata po-shiroka,i tva mojelo da se razglejda "kato optichen tuning" e sh'ma izvinjvash ama takova jivotno nema.

AAAAAAAA,i da ne zabraj-kat stana duma za povurhnost na triene s okolnata sreda kojto obrazuva vuprosnoto suprotivlenie,koeto obache zad avtomobila se prevrushta v TURBOLENCIJ ama za tva drug put. ta kato si predstavim che 1cm plosht ima 10-puti po-malko suprotivlenie ot 10sm plosht ,i ako izmerish razlikata m/u 1cm ravnina i 1cm,proizvolno sakruglenie,shte ostanovish che vsichko shto e nepravo ima po-goljma plosht ot ravninata.Demek-po-golemo e saprotivlenieto.
Shtoto inache mamka mu ama AIDE NEKOI DA KAJE DALI BURKAM:
PO TAJ LOGIKA F1 TRJBVASHE DA SA J S SVERICHNA J S JICEVIDNA FORMA-PA NE SHTESH LI-TE RUBATI CHE SI EBALI MAIKATA.

Drugo che kvato i da e aerodinamika si kazva dumata edva ot 170 km/h i to ako e perfektna,inache e okolo 145km/h.
A,i tva za motora ne e mnogo verno,kakto i oshte njkoi nehstica ama nz.


Aide pls be hora-vkarvaite malko logika i njkva fizika v tij info-ta i temi.ot merak she pretrepeme nekoi zarad ednata vizij.





P.S> I s toj razhod na gorivo neshto ne mi e jsno.
Predi dosta godini,idva ruski predstavitel na 'lada'.Oplakvat mu se che gri mnogo,v otgovor toi kazva:
-"E,ama varvi li????Taka varvi!Za da varvi-trjbva da gori!!!! """
Ta ako she se KARA,da se kara-tva e skupo udovolstvie!
Ako shte se VOZI chovek-kupi si Tico i mu sloji GAZ !
_________________
Love is the name!
Sex is the Game!
Forget the name!
And play the Game!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
[ IP : Logged ]
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    forum.globcom.net Форуми -> Да говорим за коли Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov