|
forum.globcom.net ФОРУМ
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
Djano Не е лесно !
Регистриран на: 16 Сеп 2004 Мнения: 2312 Общо думи: 13,855
|
Пуснато на: Вто Фев 22, 2005 5:36 pm Заглавие: Тунинг елементи |
|
|
Обтекатели
Спойлери
Поставянето на обтекатели по каросерията на един автомобил може да даде само положителен ефект.Това означава, че ще се подобри преминаването на въздушния поток около каросерията на автомобила, която има доста ръбове. Увеличения радиус на закръгление към дадения ръб от обтекаталя намалява вихрите. Това като цяло намалявя общото въздушно съпротивление на автомобила от 1-25%, при това се намалява разхода на гориво до 15%, динамиката на автомобила се подобрява до 5%, максималната скорост се повишава до 7%.
Обтекатели се поставят:
-под предната престилка
-на предните стъкла
-над задното стъко за автомобили с ъгъл на наклона на стъклото над 21' , комби и седан.
или на местата където имаме зони с резки преходи и високо челно съпротивление.
Пример:
За японски мотоциклет с и без обтекатели. След демонтиране на обтекателя са регистрирани следните поромени-увеличаване на разхода на гориво с 10%, намаляване на макс. скорост с 12%, влошаване на ускорението с 5%. От казаното до тук става ясно, че вграждането на обтекатели има само положителен ефект и не е толкова скъпо, обикновено се изработват от плециглас и стъклопластика. У нас са известни някои фирми със своите спойлери. А и на последък се забелязва, че предимно автомобилите нов внос втора употреба са със спойлери. За разлика от обтекателите, спойлерите се поставят на места където има зони на завихряне. Това са:
- заден капак (ъгъл на капака на багажника)
- над задното стъкло (ъгъл на тавана и задното стъкло)
Останалата част от спойлерите може да се разглежда като оптичен тунинг. Раздувки на калниците при поставяне на по широки колела,
декоративни лайсни, прагове и др.
При правилно поставяне може да се намали завихрането след автомобила до 15%, което да намали разхода на гориво до 5%, да се повиши макс. скорост до 3% и ускорение с 1%.
Изработват се предимно от гума, пластмаса.
Антикрила
Аеродинамични отвори, канали, прорези и въздухозаборници
Тези елементи се вграждат предимно на спортни и състезателни автомобили, които се движат с високи средни скорости.Трябва да се прави разлика между крило, спойлер и антикрило.Крилата се ползват при летателните апарати,за спойлерите вече стана въпрос,а антикрилата в спортните и състезателните автомобили.
Антикрилата се поставят под ъгъл максимално до 15'(наречен ъгъл на атака).Те създават притискаща сила на автомобила към настилката, той става по стабилен в завой т.е. повишава неговата курсова устойчивост. Тази
стойност може да се повиши с около 30%, за разлика от обтекателите и спойлерите, антикрилата повишават въздушното съпротивление което е функция на скороста и може да достигне до 40% над 300км/ч. Това способства за по-добро спиране от високи към по-ниски скорости. Повишеното съпротивление от антикрилата изисква да се поставят двигатели с висока литрова мощност - над 200к.с. на 1л. Антикрила се поставят отпред под бронята и отзад над задния капак, срещат се рядко и централно разположени крила. Изработват се от леки материали като пластмаса, алумининий и стъклопластика.
И накрая нещо като като обобщение: на обикновените автомобили може да се вграждат обтекатели и спойлери,които ако са правилно разположени ще подобрят динамиката на автомобила и ще намалят разхода на гориво. За антикрилата е целесъобразно да се вграждат само на спортни и състезателни автомобили движещи се на писти с затворен кръг където се изисква висока средна скорост при преминаване между завоите. При високо-скоростните спортни и състезателни автомобили има специално изработени аеродинамични отвори. Ако погледнем един такъв автомобил отпред ще забележем специално изработени отвори на предната броня през които по специални канали преминава част от въздушния поток за обдухване на спирачните дискове които работят на висок температурен режим,като аналогично е и за задните спирачки. На предния капак при някои модели пък има следните отвори:
-отвор за преминаване на въздух за обдухване на изпускателните тръби, този вход може да бъде оформен и като въздухозаборник
-отвори за охлаждане на двигателя -изработват се на предния капак и предните калници(странични прорези тип акула), за подобряване на охлаждането на двигателя(за предно разположен двигател), и на задния капак и калници за задно разположен двигател.
Аеродинамично полиране
Плосък под
Опитно е установено, че нанасянето на специална паста и полировка на купето на автомобила(капаци, калници, врати, спойлери и др.) би намалило до 0,2-2% триенето на въздуха с купето. Полирането се осъществява с въртящо се киче от полирпасти на восъчна основа. Освен това автомобила добива завиден блясък. Установено е, че ако се поставят плоскости под пода на автомобила т.е. да се намали завихрянето под пода от ауспусните тръби , арматура и греди на купето може да се намали въздушното съпротивление с около 5%! От което автомобила може да стане по обтекаем и икономичен. _________________ Astra модератор! |
|
Върнете се в началото |
|
|
CkoT Dangerous Mindz
Регистриран на: 18 Окт 2004 Мнения: 2500 Общо думи: 22,980 Местожителство: on debian
|
Пуснато на: Вто Фев 22, 2005 6:16 pm Заглавие: |
|
|
след всичко това което го изписа остава и да ми тунинговаш някой колица и след тва да сложиш снимка _________________ You can never get enough of what you don't need to make you happy. |
|
Върнете се в началото |
|
|
adrenaLIne Не е лесно !
Регистриран на: 21 Ное 2004 Мнения: 1120 Общо думи: 10,778 Местожителство: maaaRRRRs
|
Пуснато на: Вто Фев 22, 2005 6:22 pm Заглавие: |
|
|
хахаххах да няма да е лошо _________________ N DEY SAY |
|
Върнете се в началото |
|
|
Divak Не е лесно !
Регистриран на: 25 Фев 2004 Мнения: 560 Общо думи: 0 Местожителство: Габрово
|
|
Върнете се в началото |
|
|
GTI Не е лесно !
Регистриран на: 11 Дек 2004 Мнения: 179 Общо думи: 0 Местожителство: Gabrovo
|
Пуснато на: Вто Фев 22, 2005 10:18 pm Заглавие: |
|
|
Я ми кажете и вие, ако сложа на моя Golf III хечбек отзад над стъклото от онези пластмасовите спойлерчета ще има ли ефект или ще е само за гъзарията. _________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough." |
|
Върнете се в началото |
|
|
Divak Не е лесно !
Регистриран на: 25 Фев 2004 Мнения: 560 Общо думи: 0 Местожителство: Габрово
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Djano Не е лесно !
Регистриран на: 16 Сеп 2004 Мнения: 2312 Общо думи: 13,855
|
Пуснато на: Вто Фев 22, 2005 10:21 pm Заглавие: |
|
|
GTI написа: | Я ми кажете и вие, ако сложа на моя Golf III хечбек отзад над стъклото от онези пластмасовите спойлерчета ще има ли ефект или ще е само за гъзарията. |
горе пише точно за това _________________ Astra модератор! |
|
Върнете се в началото |
|
|
GTI Не е лесно !
Регистриран на: 11 Дек 2004 Мнения: 179 Общо думи: 0 Местожителство: Gabrovo
|
Пуснато на: Вто Фев 22, 2005 10:28 pm Заглавие: |
|
|
Аз знам че пише, ама го прочетох отгоре-отгоре, пък и то на практика не се получава както на теория _________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough." |
|
Върнете се в началото |
|
|
STEEV Не е лесно !
Регистриран на: 22 Мар 2004 Мнения: 65 Общо думи: 156 Местожителство: Gabrovo
|
Пуснато на: Сря Фев 23, 2005 6:55 am Заглавие: |
|
|
Djano
Ne sum suglasen s njkoi neshta!!!!!
1.-Spoilera na zadnij kapak /bagajnika/ se naricha ANTIKRILO (ot de mu idva imeto shte otgatne vseki) i njkak si e stranno edna i sushta chast da se predstavj kato 2 razlichni.
2.-Ako si slojish razduvki na kalnicite koito imat vuzdushno saprotivlenie ravno na 0 /na NULA/ togava sum suglasen,inache fakta che shte si napravish kolata po-shiroka,i tva mojelo da se razglejda "kato optichen tuning" e sh'ma izvinjvash ama takova jivotno nema.
AAAAAAAA,i da ne zabraj-kat stana duma za povurhnost na triene s okolnata sreda kojto obrazuva vuprosnoto suprotivlenie,koeto obache zad avtomobila se prevrushta v TURBOLENCIJ ama za tva drug put. ta kato si predstavim che 1cm plosht ima 10-puti po-malko suprotivlenie ot 10sm plosht ,i ako izmerish razlikata m/u 1cm ravnina i 1cm,proizvolno sakruglenie,shte ostanovish che vsichko shto e nepravo ima po-goljma plosht ot ravninata.Demek-po-golemo e saprotivlenieto.
Shtoto inache mamka mu ama AIDE NEKOI DA KAJE DALI BURKAM:
PO TAJ LOGIKA F1 TRJBVASHE DA SA J S SVERICHNA J S JICEVIDNA FORMA-PA NE SHTESH LI-TE RUBATI CHE SI EBALI MAIKATA.
Drugo che kvato i da e aerodinamika si kazva dumata edva ot 170 km/h i to ako e perfektna,inache e okolo 145km/h.
A,i tva za motora ne e mnogo verno,kakto i oshte njkoi nehstica ama nz.
Aide pls be hora-vkarvaite malko logika i njkva fizika v tij info-ta i temi.ot merak she pretrepeme nekoi zarad ednata vizij.
P.S> I s toj razhod na gorivo neshto ne mi e jsno.
Predi dosta godini,idva ruski predstavitel na 'lada'.Oplakvat mu se che gri mnogo,v otgovor toi kazva:
-"E,ama varvi li????Taka varvi!Za da varvi-trjbva da gori!!!! """
Ta ako she se KARA,da se kara-tva e skupo udovolstvie!
Ako shte se VOZI chovek-kupi si Tico i mu sloji GAZ ! _________________ Love is the name!
Sex is the Game!
Forget the name!
And play the Game! |
|
Върнете се в началото |
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|